Progresiv Awards, competiția care susține performanța și inovația în piața locală de retail & FMCG, anunță finaliștii ediției din 2023 la cele 15 categorii. Aceștia au fost selectați de către Juriul Progresiv Awards, dintr-un total de peste 200 nominalizări.
Consiliul de Specialiști din competiția Progresiv Awards a analizat argumentele din formularele de înscriere în concurs și a notat fiecare nominalizare ținând cont și de informațiile disponibile pe piață. Important de reținut este faptul că nominalizările care au adus ca argumente informații relevante, cuantificabile și demonstrabile au primit cele mai mari note în procesul de jurizare. Vezi aici finaliștii ediției Progresiv Awards 2023.
Progresiv Awards 2023: Cine și cum votează
Procesul de votare este unul încrucișat. Astfel, câștigatorii premiilor “Best International Retailer”, “Best Local Retailer” sunt aleși exclusiv de către furnizori. Câștigatorii premiilor “Best FMCG Supplier”, ”Best Local FMCG Supplier”, “Best New Food Product”, “Best New Non-Food Product” și ”Best New Beverage” sunt aleși exclusiv de către retaileri, iar câștigătorii premiilor “Best Vertically Integrated Business”, ”, Best Private Label”, ”Best Supply Chain”, ”Best E-commerce Initiative”, “Best CSR Campaign”, "Best Sustainability Initiative", ”Brand of the Year in Retail & FMCG” și "Best Manager of the Year" sunt aleși de către întreaga industrie de retail & FMCG.
Progresiv duce mai departe proiectul de identificare și recunoaștere a adevăratelor valori din industria de retail & FMCG și pe 1 februarie dă start înscrierilor la cea de-a opta ediție a Progresiv Awards.
Deși mai aproape de normalitate, provocările nu au lipsit anul trecut din peisajul pieței locale de retail și FMCG. 2022 a fost un an greu, în care inflația, contextul macroeconomic și provocările pe lanțul de supply chain au schimbat lista de priorități a jucătorilor. Deloc surprinzător, investițiile au fost direcționate mai degrabă în zona de optimizare și eficientizare a businessurilor și mai puțin în inovație. Cu toate acestea, sunt și companii care au înțeles că ”going silent” este cea mai mare greșeală pe care o pot face și au mizat în continuare pe puterea inovațiilor, indiferent că vorbim despre magazine, tehnologii sau produse noi.
Astfel, invităm în competiție companii, branduri, manageri și antreprenori activi în retailul FMCG care au ales să privească momentele de criză ca o oportunitate de creștere și reinventare a businessului. Până la data de 17 martie, ora 23:59 așteptăm înscrierile companiilor de profil într-o competiție independentă de sponsori și transparentă din punctul de vedere al procesului de votare.
Progresiv Awards 2022, competiția adevăratelor valori din piața locală de retail & FMCG, și-a desemnat finaliștii. Finaliștii la cele 14 categorii de premii au fost selectați de către Juriul Progresiv Awards, dintr-un total de 200 nominalizări.
Consiliul de Specialiști a analizat argumentele din formularele de înscriere în concurs și a notat fiecare nominalizare ținând cont și de informațiile disponibile pe piață. Important de reținut este faptul că nominalizările care au adus ca argumente informații relevante, cuantificabile și demonstrabile - conform guidelines-urilor furnizate de organizatorul competiției la fiecare categorie de premii - au primit cele mai mari note în procesul de jurizare.
Progresiv duce mai departe proiectul de identificare și recunoaștere a adevăratelor valori din piața de retail și FMCG și lansează Progresiv Awards 2022, a șaptea ediție a competiției de referință din industrie.
Începând cu 24 noiembrie, așteptăm înscrierile companiilor de profil, într-o competiție independentă de sponsori și transparentă din punctul de vedere al votării. Categoriile ediției Progresiv Awards 2022 sunt:
- Best International Retailer
- Best Independent Retailer (Muntenia, Transilvania și Moldova)
- Best FMCG Supplier
- Best Local FMCG Supplier
- Best New Food Product
- Best New Non-food Product
- Best New Beverage
- Best Vertically Integrated Business
- Best E-Commerce Initiative
- Best Supply Chain
- Best Sustainability Initiative
- Best CSR Campaign
- Best Manager of the Year
- Brand of the Year in Retail & FMCG
Te provocăm să faci parte din elita industriei de retail & FMCG!
Despre Progresiv Awards
Progresiv Awards a pornit în 2016 din dorința de a aduce în lumina reflectoarelor oamenii, organizațiile, brandurile și proiectele de succes din piața FMCG, care generează schimbare și aduc plus valorea industriei, precum și rolul parteneriatelor puternice dintre retaileri și furnizori.
Progresiv Awards, competiția adevăratelor valori din piața de retail și FMCG, a desemnat câștigătorii ediției 2021 în cadrul Galei Progresiv Awards desfășurate la Face Convention Center, în seara de 20 mai. Farmec a plecat acasă cu trei trofee după ce a obținut cele mai multe puncte la categoriile Best Local FMCG Supplier, Best New Non-Food Product și Brand of the Year. HEINEKEN și Sergiana au obținut câte două trofee, fiind câștigătoare la categoriile Best FMCG Supplier și Best New Beverage, respectiv Best Independent Retailer – Transilvania și Best Vertically Integrated Business.
După o luptă strânsă, Carrefour a câștigat trofeul la categoria Best International Retailer, în timp ce Paco Supermarkets și Diana sunt ceilalți câștigători ai categoriei Best Independent Retailer.
Câștigătorul categoriei Best New Food Product a fost LaProvincia, Pui Vegetarian, produs aflat în portofoliul Carmistin Group, în timp ce la categoria Best Supply Chain, una dintre noutățile ediției 2021, cele mai multe voturi a obținut Aquila. Cât despre categoriile Best CSR Campaign și Best Sustainability Initiative, câștigătorii au fost Cu Apele Curate – Asociația MaiMultVerde & Lidl România, respectiv rPET, sticla obţinută din PET 100% reciclat by PepsiCo.
La categoria Best E-Commerce Initiative, trofeul Progresiv Awards a ajuns la Genius by eMAG, iar câștigătorul detașat la categoria Best Manager of the Year a fost Marco Hoessl, CEO Kaufland România.
Felicitări câștigătorilor Progresiv Awards 2021!
Cine și cum s-a votat
Procesul de votare este unul încrucișat. Astfel, câștigătorii premiilor “Best International Retailer”, “Best Local Retailer” au fost aleși exclusiv de către furnizori. Câștigătorii premiilor “Best FMCG Supplier”, ”Best Local FMCG Supplier”, “Best New Food Product”, “Best New Non-Food Product” și ”Best New Beverage” au fost aleși exclusiv de către retaileri, iar câștigătorii premiilor “Best Vertically Integrated Business”, ”Best Supply Chain”, ”Best E-commerce Initiative”, “Best CSR Campaign”, "Best Sustainability Initiative", ”Brand of the Year in Retail & FMCG” și "Best Manager of the Year" au fost aleși de către întreaga industrie de retail & FMCG.
Votarea s-a realizat prin linkuri unice, acestea garantând faptul că o persoană poate vota o singură dată.
Așteptarea a luat sfârșit! Anunțăm câștigătorii Progresiv Awards – ediția 2020. Progresiv Awards este proiectul demarat cu scopul de a evidenția oamenii, organizațiile, brandurile și proiectele de succes din piața de FMCG iar pandemia nu ne va opri din a ne arăta recunoașterea față de cei care contribuie la dezvoltarea industriei și care stabilesc tendințele în retail & FMCG. Ne-am fi bucurat și am fi fost onorați să înmânăm trofeele Progresiv Awards în cadrul Galei obișnuite, însă respectăm deciziile autorităților privind măsurile de siguranță și folosim toate platformele Progresiv pentru a fi aproape de dumneavoastră.
Ediția din acest an a adus 4 noi categorii de premii, pe lângă cele deja consacrate: Best Retail Tech Innovation, Best New Beverage, Best Vertically Integrated Business și Best Sustainability Initiative.
Decizia de a extinde categoriile premiate a venit în urma evoluțiilor anuale din retail & FMCG și, pentru a acoperi imparțial fiecare zonă de interes, am decis implicit extinderea juriului, cu focus pe zonele de CSR și sustenabilitate. Dragoș Tuță, Founder & Managing Partner The CSR Agency, Dragoș Popa, Senior Project Manager Roland Berger România, Alina Liciu, Founder & Managing Partner The Azores Sustainability & CSR Agency și Dumitru Borțun, Profesor Universitar Doctor SNSPA, s-au alăturat echipei Progresiv în etapa de jurizare a proiectelor înscrise la categoria Best CSR Campaign și Best Sustainability Initiative.
În cazul proiectelor pentru Best CSR Campaign, au avut prioritate campaniile de donații și sponsorizări derulate de jucătorii din retail și FMCG cu ONG-uri/grupuri de inițiativă care au contribuit la atingerea unuia sau mai multora din cele 17 obiective de dezvoltare durabilă asumate de Organizația Națiunilor unite pe Agenda 2030.
În cazul categoriei Best Sustainability Initiative, au fost vizate inițiativele de business sau de management care au generat un impact pozitiv demonstrabil ori au redus impactul negativ în interacțiunea companiei cu stakeholderii săi: clienți, consumatori finali, furnizori, angajați, autorități, ONG-uri, mediul înconjurător.
Așadar, premiul pentru Best CSR Campaign a fost obținut de proiectul „Domestos susține igiena în școli”, dezvoltat de Unilever South Central Europe. Cât despre Best Sustainability Initiative, trofeul Progresiv Awards revine proiectului demarat de Kaufland România - „Consumul excesiv de pungi dăunează grav comunității.”
Ediția din acest an a vizat și proiectele axate pe tehnologie în retail, fiind vorba despre una dintre categoriile nou introduse. Best Retail Tech Innovation este premiul adjudecat de „Supermarketul Inteligent Mega Image” în urma voturilor acordate de întreaga industrie de retail și FMCG.
Progresiv Awards 2020 a venit și cu o segmentare în funcție de marile regiuni ale României în privința premiilor acordate retailerilor independenți. Cu alte cuvinte, Best Independent Retailer este o distincție acordată atât pentru zona Munteniei, cât și pentru Moldova și Transilvania.
Nu în ultimul rând, noua categorie dedicată modelelor de business integrate, Best Vertically Integrated Business, a fost deschisă antreprenorilor locali care au dezvoltat atât componenta de producție, cât și cea de retail, prin extinderea unei rețele de magazine proprii.
Best Independent Retailer are, așadar, pentru ediția din acest an trei câștigători. Rețeaua Annabella a fost desemnată Best Independent Retailer pentru zona Munteniei. Paco Supermarkets și-a adjudecat trofelul pentru Moldova în baza rezultatelor mecanismului de vot încrucișat, iar premiul pentru regiunea Transilvaniei merge către Sergiana. Nu este singurul trofeu câștigat de businessul de familie din Brașov. Compania a fost votată de partenerii de business ca fiind cel mai bun exemplu de integrare a zonei de producție cu cea de retail. Prin urmare, primul trofeu Best Vertically Integrated Business din competiția Progresiv Awards este adjudecat de Sergiana Grup.
În cadrul categoriei Best International Retailer, cele mai multe voturi au mers către Mega Image. Astfel, deși la distanță mică de următoarele două locuri, compania își adjudecă trofeul pentru al cincilea an consecutiv.
Trofeul Progresiv Awards pentru Best FMCG Supplier merge către Coca-Cola HBC, în timp ce Best New Food Product a fost desemnat Cocoșelul de Pădure de la Agricola. Distincția pentru categoriei Best New Non-Food Product a fost adjudecată de Farmec pentru gama Gerovital Men - produsele de îngrijire pentru bărbați sub formă de fiole.
La categoria Best New Beverage, produsul desemnat câștigător este Strongbow Rose Apple. Producătorului de bere îi revine încă un trofeu, de data aceasta pentru Best Shopper Activation. Cele mai multe voturi au mers către proiectul „Zero Zone” by Heineken România.
Nu în ultimul rând, după o luptă strânsă, la categoria Best Manager of the Year, câștigătorul trofeului Progresiv Awards este Raul Ciurtin, fondator Prefera Foods.
Progresiv Awards a presupus trei etape: nominalizările și autonominalizările (venite din partea profesioniștilor din industrie), validarea nominalizărilor și stabilirea finaliștilor de către Consiliul de Specialiști și votarea, realizată încrucișat. Premiile pentru furnizori au fost acordate pe baza voturilor retailerilor, iar cele pentru retaileri pe baza voturilor furnizorilor. Votarea s-a realizat prin linkuri unice, acestea garantând faptul că o persoană poate vota o singură dată, deoarece ele devin inactive după finalizarea chestionarului de votare.
Ca de fiecare dată, research partner în proiectul Progresiv Awards este compania de cercetare de piață Ipsos România.
Consiliul de specialiști Progresiv Awards 2020 a fost format din Iulia Pencea, Managing Director, Nielsen România, Gabriela Luca, Commercial Director Consumer Panel Services GfK, Alina Stepan, Cluster Head, Ipsos South-East Europe, Sorana Georgia, Director General, Markant International Services România, Cătălina Aldea, Managing Partner Aldea Consulting, Dragoș Popa, Senior Project Manager Roland Berger România, Mihai Bonca, Founder Brand Architects. Echipa Progresiv a fost reprezentată de Alina Dragomir, Editor Coordonator și Mihaela Popescu, Editor In Chief.
Dorim să le mulțumim tuturor celor implicați în acest proiect, retailerilor și furnizorilor care au înscris în competiție proiectele de succes ale anului 2019, Consiliului de Specialiști și, nu în ultimul rând, celor care au acordat votul lor câștigătorilor.
Felicitări câștigătorilor Progresiv Awards 2020!
Competiția Progresiv Awards 2019 și-a desemnat câștigătorii în cadrul Galei Progresiv Awards desfășurate la Casino Sinaia, în seara de 14 martie, care a reunit peste 470 de profesioniști din retail & FMCG. Singura companie care a plecat acasă cu două trofee a fost Ursus Breweries, care a obținut cele mai multe puncte la categoriile „Best FMCG Supplier” și ”Best New Food Product”, cu berea Ursus Retro.
Mega Image a câștigat pentru al patrulea an consecutiv trofeul la categoria ”Best International Retailer”, în timp ce rețeaua Annabella a fost desemnată și în 2019 ”Best Local Retailer”.
Câștigătorul categoriei ”Best New Non-Food Product” a fost gama Aslavital Mineralactiv din portofoliul producătorului Farmec. La categoria ”Best Shopper Activation”, cele mai multe voturi a obținut proiectul ”Rexona 5.000 de pași pe zi” by Unilever, în timp ce premiul pentru Best CSR Campaign a fost obținut de proiectul ”Te răcorești și reîmpădurești”, dezvoltat de Bergenbier.
După o luptă strânsă, la categoria ”Best Manager of the Year”, câștigătorul trofeului Progresiv Awards a fost Mircea Turdean, CEO Farmec. Cât despre categoria Best Start-up in Retail & FMCG câștigătorul detașat a fost Lăptăria cu Caimac.
Pe lângă cele nouă categorii supuse spre nominalizare și votare, Progresiv s-a decis să ofere și un premiu special denumit Antreprenor pentru viitor, câștigat de Feliciu Paraschiv, proprietarul Paco Supermarkets.
Industria de retail & FMCG și-a desemnat câștigătorii la Progresiv Awards 2024.